Syftet med kvalificeringen

Syftet med denna examen är att låta en student genom forskarutbildning visa förmåga att på en avancerad nivå behärska det aktuella tillståndet för specialkunskap om ett visst ämne inom en viss laggren och att tillhandahålla en sund utbildning i forskningsmetoder.

Regler för åtkomst

Allmän

jag. Minimikravet är en LLB-examen (eller motsvarande examen) på NQF-nivå 7 eller 8 och ett lägsta antal högskolepoäng på 624. Kandidater för antagning till magisterexamina, i allmänhet, måste ha fått sin tidigare examen med ett genomsnittligt betyg på minst 65%.

ii. Den berörda institutionen kan tillåta en sökande att registrera sig som student i syfte att få vägledning med och använda universitetets anläggningar för att utarbeta ett forskningsförslag. Detta skapar inte en förväntning om att studenten ska antas till magisterstudier och en sådan registrering är provisorisk i väntan på godkännande av antagningen av studenten av styrelsen för juridiska fakulteten. Juridiska fakultets styrelse godkänner antagningen av en student utifrån studentens akademiska meriter, forskningsförslaget som lämnats av studenten och fakulteten förmåga att tillhandahålla lämplig och kontinuerlig studiehandledning och handledning.

Notera: En BProc-examen uppfyller inte de formella behörighetskraven för ett LLM-program, men innehavaren av en BProc-examen kan ansöka om antagning till LLM-examen genom erkännande av förkunskaper, vilken ansökan kan beviljas på villkor som kan anses vara lämplig.

bedömning

Allmän

  • jag. Integrerad bedömning, med fokus på uppnåendet av utgångsnivån, kommer att göras.
  • ii. Bedömning syftar till att utvärdera studenternas prestanda för att avgöra om en student uppfyller bedömningskriterierna. och att uppmuntra och vägleda förbättringen av studenternas prestanda.
  • III. Bedömningen bygger på principerna för kontinuerlig och regelbunden bedömning och fullständig och snabb feedback.
  • iv. Bedömningen består av två komponenter: formativ bedömning och summativ bedömning.

Formativ bedömning

jag. Formativ bedömning syftar till att utveckla en livslång inlärningskultur baserad på kontinuerlig självstudie och förbereda studenten för att skriva en kvalitetsavhandling.

ii. Under avhandlingen krävs att studenten deltar i ett antal seminariediskussioner om ämnen som rör forskningsämnet.

Syftet är att bedöma studentens förståelse för studieretningen och hans / hennes förmåga att kommunicera effektivt på problemområden och frågor relaterade till forskningsämnet. Dessutom stimuleras och uppmuntras studenten av detta deltagande i diskursen om studieområdet och särskilt avhandlingen.

III. Under hela tiden hålls regelbundna möten mellan studenten och handledaren där alla aspekter avseende förberedelsen för den muntliga tentamen, forskningsämnet, genomförandet av forskningen och skrivandet och avslutningen av avhandlingen diskuteras.

iv. Handledaren bedömer eleven kontinuerligt och, lika viktigt, guidar honom / henne genom processen.

Summativ bedömning

jag. Summativ bedömning görs först genom en formell muntlig tentamen. Den muntliga undersökningen av föreskrivet läromedel tjänar till att bedöma studentens förmåga att bedriva den typ av forskning och avhandlingen som krävs för denna examen. Den muntliga tentamen måste godkännas innan studenten formellt går in på avhandlingen.

ii. Summativ bedömning avslutas när avhandlingen bedöms enligt vad som föreskrivs i de akademiska förordningarna och politik för högre examen och forskarutbildning.

III. Både vid den muntliga tentamen och i avhandlingen bedöms studenterna på deras förmåga att integrera förkunskaper som förvärvats i föregående studier med en djupare, hög nivå kunskap om det forskningsämne som erhållits från forskningen om ämnet och från den vetenskapliga skrivningen om det. . Syftet är att visa en reflekterande och vetenskaplig förståelse av forskningsämnet och den relevanta laggrenen.

iv. I samband med formativ bedömning avgör summativ bedömning huruvida studenten ges examen.

v. Som en ytterligare demonstration av studentens förmåga i detta avseende är studenten skyldig att lämna in en publicerbar artikel baserad på avhandlingen som, enligt handledarens bedömning, kan lämnas in för publicering i en lagartidning under namnet student eller namnen på både studenten och handledaren.

Godkännande krav

jag. En student måste klara den muntliga tentamen och avhandlingen individuellt.

ii. För att genomföra den muntliga tentamen måste en student uppnå ett lägsta betyg på 50% i tentamen.

III. För att få godkänt avhandlingen måste en student uppnå ett lägsta betyg på 50% i avhandlingen.

iv. Slutbetyget på examen består av en tredjedel av poängen för den muntliga tentamen och två tredjedelar av betygsarbetet.

v. Kvalifikationen ges om en student klarar både den muntliga tentamen och avhandlingen.

vi. Kvalifikationen ges utmärkelse om en student fullgör examen inom två år och får ett slutbetyg på minst 75%.

Curriculum

jag. Lägsta studietid för LLM-avhandlingen är ett år.

ii. Den maximala studietiden för LLM-avhandlingen är två år på heltid och tre år för en deltidsstudent. Förlängningar av dessa perioder kommer endast att underhållas under exceptionella omständigheter och kommer att hanteras i enlighet med policyerna för högre examen och forskarutbildning.

III. Läroplanen består av en avhandling på cirka 100 sidor, skrivna i ett och ett halvt avstånd på en A4-sida.

iv. Studenten måste också lämna in en publicerbar artikel baserad på sin avhandling som, enligt handledarens bedömning, kan lämnas in för publicering i en lagartidning under författaren av studenten eller både studenten och handledaren.

v. LLM-examen genom avhandling erbjuds inom följande specialiseringsområden:

  • en administrativ och kommunal rätt m Internationell rätt
  • b Förvaltningsrätt n Tolkning av stadgar
  • c Bankrätt o Jurisprudence
  • d Civilrättslig rätt p Arbetsrätt
  • e Författningsrätt q Arbetsrätt och anställningsrelationer
  • f Företagsrätt r Evidence Law
  • g Straffrättslig handelslag
  • h Straffrätt, straffrättsligt förfarande och bevislagen
  • t Internationell privaträtt
  • u Privaträtt
  • i Straffrättslig rätt mot romersk rätt
  • j Mänskliga rättigheter w Social Security Law
  • k Mänskliga rättigheter och konstitutionell praxis x skatterätt
  • l Ursprungsrätt

För ytterligare information och förfrågningar angående behörighet, slutdatum och ansökningsförfarande, kontakta fakulteten:

Fru P Magongoa: Auckland Park Kingsway Campus
Tel: 011 559 3843, E-post: phaladim@uj.ac.za, webb: www.uj.ac.za/law

Registrerings- och startdatum

Anmälan börjar i januari och föreläsningar i februari för både grund- och forskarutbildningsprogram.

Alla forskningsprogram för magister och doktorsexamen kan registreras under hela året.

Slutdatum: Det akademiska börjar i januari och slutar i december. Programdatum bestäms av programmets längd.

Program undervisas på:
  • Engelska

Se 14 fler kurser från University of Johannesburg »

Senast uppdaterad Augusti 12, 2019
Denna kurs är På campus
Startdatum
Feb 2020
Duration
1 - 3 år
Deltid
Heltid
Pris
3,500 USD
Studieberäkning per år | Boendeuppskattning: 2500 USD per år
Deadline
Efter plats
Efter datum
Startdatum
Feb 2020
Slutdatum
Sista anmälningsdag

Feb 2020

Location
Sista anmälningsdag
Slutdatum