Befälhavare i jurisdiktion
International University of Struga
Nyckelinformation
Campus läge
Struga, Makedonien
språk
Begär info
Studieformat
På Campus
Varaktighet
3 terminer
Takt
Heltid
Studieavgifter
EUR 1 200 / per semester *
Ansökningstiden
Begär info
Tidigaste startdatum
Sep 2023
* per termin
Stipendier
Utforska stipendiemöjligheter för att hjälpa till att finansiera dina studier
Introduktion
Mästare i behörighet
Entusiasm och lust att bidra till utvecklingen av högre utbildning var det enda motivet vi leder till rätt bildande av Euro College - Struga. De första stegen började med den akademiska uppriktigheten, det sätt vi valde är svårare men vi avser att insistera mer och bygga en högre utbildningsinstitution som skulle vara i takt med världen, en institution som kommer att ge lärande med en sådan kvalitetsram och vilja ge bidrag till utvecklingen av arbetskraftsforskning.
Motiverad av stöd från många utländska institutioner och landet fortsätter att göra säkrare steg utan åtskillnad av alla svårigheter eftersom vi har en tydlig vision och uppdrag. Stöd från British University, "Kensington College of Business", av känd nyklassig grupp, forskningscentret European Business Competence License (EBCL), British Business Group, vars uppgift är att förstå de specifika industristandarderna. Vi hade också stor betydelse för att stödja "American Heritage University" och College of London - "London City College".
Vi skulle ha älskat att uttrycka stort tack till alla ambassadörer, framstående ansikten och institutioner som besökte vår campus och stödde oss i vårt arbete.
Under akademiska 2007/2008 året började vi som Euro College med tre fakulteter, och under 2008 vann ministeriet för utbildning och vetenskap i Makedonien ackreditering för två nya institut, Institutet för politik och europeiska studier, Internationella institutet för ekonomisk utveckling och ekologisk förvaltning, vilket var orsaken till namnändringen i "International University of Struga.
Curriculum
År 1 Semester 1
- EU: s behörighet och inre angelägenheter
- Internationella organisationer
- Forskningsmetodik
Fakultativt ämne (utvalt):
- Internationella ekonomiska relationer
- Skiljeförfarande
- Konkurs och konkurs
- Procedur
År 1 Semester 2
- Internationella brottmålsrätten
- EU-institutioner
- Diplomatisk konsulärrätt
Fakultativt ämne (utvalt):
- Friheter och mänskliga rättigheter
- Författarrätt och industriell äganderätt
- Euro-Atlantiska integrationer
År 2 Semester 3
- Förfaranden i EU-institutioner
- och i Europarådet
- Administrativa förfaranden
- Etik och deontologi
Fakultativt ämne (utvalt):
- Metoder och tekniker för
- konfliktlösning
- Media och globalisering
- Regeringssystem i USA
Faciliteter
- 20 Föreläsningsrum (var och en, 25 studenter kapacitet fullt utrustad OHP, TV-skärmar.)
- 3 datorlaboratorier (var och en, 20 datorer med den senaste tekniken som är fullt utrustade och tillgång till Internet.)
- 1 Datorlaboratorium grafisk design
- 60 Internet-datastationer.
- Bibliotek (50 studenter plats kapacitet)
- Studenter rum handledning rum
- Konferensrum
- 2 amfiteater (små och stora)
- Refectory-cafeteria
- Deltagare Kontor
- Executive konferensrum
- Administrationskontor
- Sekreterare och justitiesekreterare
- Karriärkontor
boende
Studenter som registrerar sig och studerar vid Struga International University är inrymda gratis på Hotel 'ArtHouse' (Art Caffe), Hotel 'Beograd', Hotel 'ART' och några andra som ligger i centrum av Struga.
Så, boende i dessa hotell (boende och boende under studie) är helt täckt av den årliga betalningen av Struga International University för sina studenter.
Hotell ligger i de delar av staden där eleverna har möjligheter och gynnsamma förutsättningar att uppfylla andra grundläggande behov och intressen som: cafébarer, restauranger, butiker mm
platser
Preshevo
IUS - Branch i Preshevo startade det akademiska 2010/2011 året, den 11 oktober. Studenter på detta universitet studerar i fyra kurser: Ekonomiska fakulteten, Juridiska fakulteten, Fakulteten för statsvetenskap och Informativ teknik - IT. 62 studenter inskickade i det första läsåret, varav 10 av dem i masterstudier. Inlärningsprocessen sker i tre lärorum och en IT-lab. Det äger också ett bibliotek, en amfiteater, studentbordsdisk, studentkafé och professorssalar.
Gostivar
Grenen vid Struga International University i Gostivar, enligt den läroplan som regleras av BasicStatute, innehåller en rad aktiviteter som är resultatet av att de yrkesämnen som passar för varje fakultet i IUS - Gostivar är uppfyllda.
Det är värt att nämna att professionella samarbeten som byggts på huvudstrukturer i den här högskolan med PrimaryCourt, åklagarmyndigheten, kommunen och en rad offentliga och privata lokaler som är villiga att bidra med material och intellektuella resurser, tjänar till att slutföra klinisk praxis som är nödvändig för någon yrkeskurs som äger rum i de relevanta fakulteterna i IUS-Gostivar.
Tillträde
Värdet av deltagande för en termin kostar 1200 euro i denar värde. Deltagande ingår för alla utgifter som behövs för ett läsår (böcker, installation, seminarier och besök, tester, halvtidsexamen).
Stipendium
** 50 stipendier till de mest framstående studenterna
Det främsta målet för Struga International University är att öka kvaliteten på högre utbildning i Makedonien, och bidra till professionell och kvalificerad förberedelse, för det ändamålet tillhandahåller vi 50 stipendier till de mest framstående studenterna. Studerande som uppfyller kraven under studien får möjlighet att få stipendier på 1 500 euro.
Sökande måste uppnå följande villkor:
Villkor för tillämpning
• Ständigt utmärkt framgång de senaste fyra åren
• Exempel på beteende
• Diplom från nationella, regionala och kommunala tävlingar
Dokument behövs
• Kort biografi
• Motivationsbrev
• Kopia av utskrifter
• Kopia av födelsecertifikat
• Fotokopi av medborgarskap
** Övriga möjligheter:
UPPHANDLING för beviljande av engångsfinansiering för offentliggjort vetenskaplig forskning för 2011