Keystone logo
MEF University

MEF University

MEF University

Introduktion

Kunskap och erfarenhet av 47 år

MEF University , som antog sina första studenter under läsåret 2014-2015, syftar till att bli ett universitet som håller entreprenörskap, innovativt tänkande och kreativitet i förgrunden och har förmågan att skapa globalt och lokalt mervärde med sin utmärkta pedagogiska modell.

Vision och uppdrag

Syn

Utbilda innovativa och entreprenörsledande globala ledare för att forma framtiden.

Uppdrag

Forskarutbildade studenter som har förmåga att konkurrera på nationell och internationell nivå och att associera sin nationella identitet med globala värderingar som kontinuerligt förbättrar sig, masterteknik, respekterar respekten för miljön, respekterar samhälleliga och etiska värderingar som har förmåga att kombinera och tillämpa sina kreativitet, entreprenörskap och ledarskapskvaliteter med sin forskningskompetens för att bryta nya grunder på de nationella och internationella arenorna,

Samla och stödja forskningsinriktade ledande forskare som kommer att göra globalt viktiga bidrag till sina yrkesområden, vetenskap och teknik,

Upprätta och upprätthålla den nödvändiga infrastrukturen och inspirerande miljön för fakulteten, elever och personal för att uppnå dessa mål.

112142_pexels-photo-1595391.jpeg

Stiftelsen bakom oss

Som ledare i kvalitetsutbildning i Turkiet med sina nationella och internationella skolor har MEF: s utbildningsinstitutioners grundläggande mål varit att stärka sitt varaktiga uppdrag inom utbildningsområdet med ett universitet.

MEF: s utbildningsinstitutioner har skapat en skillnad i utbildning med ackumulering av kunskap och erfarenhet av 43 år och MEF University grundades av İbrahim Arıkan Education and Scientific Research Foundation med målet att fortsätta denna framgång på högre utbildning.

MEF University , som antog sina första studenter under läsåret 2014-2015, syftar till att bli ett universitet som håller entreprenörskap, innovativt tänkande och kreativitet i förgrunden och har förmågan att skapa globalt och lokalt mervärde med sin utmärkta pedagogiska modell.

MEF University har genomfört all nödvändig förberedelse för att bli ett universitet som kan svara mot kraven i det nuvarande århundradet, få sitt diplom erkänt över hela världen och hålla ett högt ställningstagande med sin internationella akademiska och administrativa organisation, dynamisk och tillgänglig hanteringsmetod och dess innovativa och miljömedvetna tillvägagångssätt för att skapa sin fysiska infrastruktur.

112185_pexels-photo-1438072.jpeg

Campus livet

MEF University campus ligger i Maslak, den ekonomiska och kommersiella navet i Istanbul. Campus ligger bekvämt inom gångavstånd från tunnelbanestationen ITU Maslak. Campus där eleverna kan möta alla sina dagliga behov ger många möjligheter till ett berikat studentliv och en tillgänglig plattform för kultur och konst som ligger intill campus gör det möjligt för eleverna att uppleva en livskvalitet som går utöver troen. Våra studenter kommer att kunna hålla koll på kulturella och konstnärliga evenemang tack vare komplexet intill campus och de får också möjlighet att lära känna lokala affärsliv tack vare Maslaks viktiga och centrala läge. Med sina moderna klassrum och områden för det sociala livet väntar MEF University Maslak Campus på dig.

Flipped Learning

Snabbutveckling Informationstekniken omfattar och förändrar alla aspekter av våra liv från hur vi interagerar med varandra, hur vi läser böcker, hur vi beställer mat, hur vi sammanfaller för ett affärsmöte. Varför ska inte vårt sätt att lära oss förändras också?

Vad är omvänd lärande?

Eric Mazur, en fysikprofessor vid Harvard University, definierar lärandet som en tvåstegsprocess. Det första steget är kunskapsöverföring (överföring av kunskap från kunskapskällan till studenten med hjälp av sin professor och olika resurser) och den andra är studentens internalisering av kunskap.

I det traditionella utbildningssystemet ges fakultetsmedlemmar den lätta uppgiften att överföra kunskap till elever i klassrummet, medan eleverna står inför den svåra uppgiften att fullfölja uppdrag och internalisera kunskapen ensam. I kursen "Flipped Learning" sker kunskapsöverföring till studenter före klassen genom kursvideor som utarbetats av fakultetsmedlemmar och stödmaterial som artiklar, Excel-ark, pdfs, bilder, bilder och PowerPoints. Det innebär att den direkta instruktionen flyttar från gruppens inlärningsutrymme till det individuella inlärningsutrymmet. Det resulterande grupputrymmet omvandlas till en Flipped Learning-miljö som är dynamisk och interaktiv där professorn vägleder eleverna när de tillämpar koncept och engagerar sig kreativt i ämnet. Detta gör det möjligt för eleverna att internalisera och utveckla sin kunskap - den verkliga väsen att vara en lärare - i klassrummet i samarbete med professorn och klasskamraterna.

Varför behövs det omvända lärningssystemet?

Människor som är födda efter införandet av internetteknologi, som nu finns överallt i våra dagliga liv, är mycket snabbare än de föregående generationerna i att komma ikapp med den digitala världen och vad den omfattar. Ett av de bästa exemplen på detta är historien från den 25 september 2006 av en 3-årig att komma online på datorn hemma och klara av att köpa en bil eftersom mamman hade glömt att logga ut från sitt internet-konto, (BBC News ). Generationerna Y och Z har vuxit upp självständigt, sammanflätade med teknik, kommunicerar enkelt med sina kamrater runt om i världen och följer med de nya tekniska verktygen som dyker upp och försvinna snabbt. Det måste accepteras att det har blivit omöjligt att utbilda de nya generationerna av framtiden med ett 900-årigt traditionellt universitetssystem. Av denna anledning har MEF University infört en ny undervisningsmetod som heter "Flipped Learning". I världen där hela livet domineras av digital teknik är Flipped Learning en metod som globalt framträder för att utbilda de nuvarande Generation Y-studenterna och framtidens universitetsstudenter i Generation Z och senare.

Flipped Learning-metoden är väl anpassad till Bloom's Taxonomy, eftersom eleverna utför kognitiva uppgifter på lägre nivå, till exempel att förvärva, komma ihåg och förstå information före klass timmar och fokusera på kognitiva uppgifter på högre nivå - tillämpa, analysera, utvärdera och skapa - under klassen i en miljö av ömsesidigt lärande som underlättas av sina professorer.

Hur tar lärande plats i omvänd lärande?

I omvänt lärande sker inlärning på följande sätt:

  • Studenter tittar på kursvideor, läs texter och läromedel till sin bekvämlighet före klassen, ta anteckningar, förbereda frågor om problem som de inte förstod eller inte förstod bra.
  • Studenterna skickar sina frågor på ämnesområdet till professorn digitalt före kursen.
  • Eleverna är grupperade enligt frågans art i första klass. Eleverna försöker söka svar på sina frågor genom grupparbete och peer learning. Professorn övervakar grupperna och underlättar problemlösningen.
  • I klassens andra timme underlättar professorn inlärningen på ett sådant sätt att de uppmuntrar studenterna att svara på de frågor som kvarstår obesvarade.
  • Professorn ställer frågor för att kontrollera förståelsen av begreppen av eleverna eller att eleverna arbetar i team om problem som rör de mer praktiska eller tillämpade aspekterna av ämnet.
  • Denna modell gör det möjligt för eleverna att övergå från "människor som matas av sina professorer" till "människor som upptäcker kunskapen och tar den förvärvade kunskapen ett steg längre."

Varför är det snabbare lärandet bättre för studenterna?

  • Eleverna lär sig, reviderar och granskar kursmaterialet i sin takt.
  • Varje elev har en annan inlärningssätt. I den traditionella metoden kan professorn inte svara eller relatera till alla dessa stilar. Flipped Learning gör att eleverna kan titta på föreläsningen på video med önskad hastighet, stoppa, spola tillbaka och spela om det om det behövs.
  • Eftersom lektionerna struktureras på ett interaktivt, ömsesidigt och tillämpat sätt är det lättare för eleverna att förstå ämnena.
  • Studenterna förblir inte passiva i klassen eftersom de verkligen ansvarar för sin egen lärande genom lagarbete. alla studenter deltar naturligtvis i aktiviteterna.
  • Studenter samproducerar ny kunskap genom samarbete och diskussion.
  • Studenter som saknar en klass på grund av medicinska skäl eller på grund av den nödvändiga sport- och studentklubbens aktiviteter lämnas inte efter.
  • Studenter har fortfarande minst 2 timmar / vecka kontorstid med sin instruktör, en timme varav kommer att vara online. Kommunikation med fakultetsmedlemmen upprätthålls.
  • Kursmaterial är alltid tillgängliga på plattformen. Eleverna kan se tidigare innehåll och granska dem vid behov.
  • Det finns mer interaktion och personlig kontakt mellan studenten och fakultetsmedlemmen.
  • Eleverna har mer ansvar för sitt eget lärande. alla elever är aktiva i klassrummet.
  • Alla studenter får en-till-en, personlig instruktion.
  • Kognitiva uppgifter på lägre nivå, till exempel att komma ihåg och förstå, genomförs före klasstiden, och studenterna koncentrerar sig på kognitiva uppgifter på högre nivå - tillämpa, analysera, utvärdera och skapa - under klass timmar genom ömsesidigt lärande som underlättas av professorn .

Varför är övergången lärande så framgångsrik?

  • Det ökar studentengagemanget.
  • Det gör att eleverna blir mer elevcentrerade.
  • Det uppmuntrar kritiskt tänkande.
  • Det förbättrar teambaserade färdigheter och samarbete.
  • Det erbjuder mer personlig elevledning.
  • Det gör diskussionen effektivare i klassrummet.
  • Det uppmuntrar eleverna att självreflektera.
  • Det ger en instruktör och peer feedback.
  • Det håller studenterna ansvariga för sitt eget lärande.
  • Det uppmuntrar att lära sig genom aktuell teknik som är relevant för Generation Y och Z studenter.

Platser

  • Maslak

    Ayazağa Cad. No.4, 34396, Maslak

Frågor