Keystone logo
Neapolis University Pafos Distance Learning

Neapolis University Pafos Distance Learning

Neapolis University Pafos Distance Learning

Introduktion

  • Professor Anastasia Reppa, chef för enheten för distansundervisning
  • Dr Kyriakoula Georgiou, utbildningsteknolog
  • Fru Ioulita Aggelopoulou, instruktionsdesigner
  • Aggelina Agapiou, distansutbildningsenhetsadministratör

Distansutbildningsenheten (DLU) vid Neapolis University använder den mest moderna elektroniska tekniken för en plattform som erbjuder studenter forskarutbildning i moderna specialiseringar. Syftet med DLU är att stödja studenter och akademiker vid universitetet i både långtids- och korttidsundervisning. DLU: s grundfilosofi är att säkerställa jämlikhet när det gäller tillgång till information och respekt för behoven hos varje student vid vårt universitet. Vår vision är att skapa en enhet som kommer att vara en prototyp för distansutbildning för alla universitet som erbjuder liknande studieprogram.

Målen för DLU

Tillhandahållande av distansutbildning som svar på behoven hos:

  • Studenter samtidigt som målen och resultaten för varje kurs uppnås.
  • Akademisk personal som deltar i distansutbildning för att kunna använda och berika det elektroniska material och resurser som är tillgängliga och användbara med DLU-teknik.
  • Användningen av den elektroniska plattformen för att stärka forskningen och utvecklingen av universitetet till förmån för studenter, det akademiska samfundet och det lokala samhället på Cypern.
  • Länkning av DLU med privat och offentlig sektor för att upprätthålla en konkurrensfördel i ett kunskapsgemenskap och kontinuerlig utveckling.

Den pedagogiska modellen

Den utbildningsmodell som tillämpas av Neapolis University i DLU bygger på strukturen för e-learning. Utvecklingen av DLU baserades på många års erfarenhet och slutsatser från högskolor från hela världen.

Mer specifikt beaktades och tillämpades erfarenheterna från The Hellenic Open University och Open University of Cyprus och Open University of Israel. Strukturen i programmet med kurser och elektroniska verktyg ger studenterna flexibilitet för sin distansutbildning i sina studier.

Onlineutbildning

Varje studieprogram som erbjuds av distansutbildning är strukturerat och försett med en komplett studiehandbok. Den följer de grundläggande målen för utbildning i den elektroniska miljön för distansutbildning.

Den pedagogiska modellen som används (figur 1) i varje läroplan innehåller ett personligt utbildningspaket som gör det möjligt för studenter att få tillgång till material som har erbjudits och publicerats på den elektroniska plattformen och diskuterats med läraren personligen eller genom att träffas med dem på en modern fjärrkontroll. kommunikationslektion (telekonferens).

Studenter kan också använda produktivitetsverktyg i olika kommunikationsmiljöer, till exempel gruppkonferenssamtal och webbseminarier, som hjälper eleven att utveckla online-lärande. Studenterna kommer att lära sig av en rad åtgärder och uppgifter som tilldelats dem med hjälp av den elektroniska plattform som universitetet erbjuder.

Överbrygga teknologiklyftan

Denna elektroniska utbildningsplattform som används av Neapolis University är utformad för att uppnå de bästa lärandemålen för studenter. Plattformen för distansutbildning gör det möjligt för studenter att enkelt lära sig sina förmågor och hur man använder och väljer det sätt som passar dem bäst för en flexibel och personlig inlärningsstil.

Träning ansikte mot ansikte

Förutom de videofilmade föreläsningarna och instruktionerna som är tillgängliga för studenter, har Neapolis University hyrt en exklusiv linje för användning av distansutbildningen som erbjuds på distans. Så distansutbildningens opersonliga karaktär och anonymitet minskar eftersom studenter kan se professorn eller en expert live i specialdesignade områden och ställa frågor och njuta av de positiva resultaten från det virtuella studentdeltagandet från olika regioner i Grekland och Cypern.

Online resurser

Resurserna för online-inlärning inkluderar utbildningsmaterial som är tillgängliga för läsning av varje kurs, länkar till webbplatser, onlinekommunikation och multimedia. Plattformens verktyg gör det lättare för studenter och lärare att interagera med olika former av utbildningsmaterial och delta i lärande genom kunskapsdelning. Denna multifaktoriska miljö ger studenterna gynnsamma förutsättningar för flexibelt och personligt lärande, vilket kombinerar fördelarna med moderna metoder för distansutbildning.

Platser

  • Paphos

    Paphos, Cypern

    Frågor