Keystone logo
Mapúa Institute of Technology

Mapúa Institute of Technology

Mapúa Institute of Technology

Introduktion

Mapúa Tekniska Högskola grundades 25 januari 1925, är Mapúa Institute of Technology fortfarande den ledande tekniska akademiska institutionen och största tekniska skolan i Filippinerna. Det föreställer sig att bli ett globalt kompetenscenter inom utbildning. För att säkerställa den studerandes professionella beredskap, antog den utfallsbaserade strategin för utbildning, den första akademiska institutionen i landet för att göra det. Det eftersträvas också och lyckades få sina 10 ingenjörs- och datorprogram ackrediterade av allmänt erkända ackrediterande organ - den amerikanska baserade ABET. Mapúa är den första skolan i Filippinerna och i Sydostasien för att få ABET-ackreditering för sina program. Med sina starka system och processer, globalt perspektiv på utbildning, världsomspännande läroplaner, högutbildade professorer och toppmoderna faciliteter, erbjuder Mapúa oöverträffade möjligheter och en bestämd fördel för sina studenter./>

1

En tradition av excellens I nästan nio decennier av excellens inom teknisk instruktion har MIT vuxit till Filippinas största tekniska skola, med minst 15 grundutbildningar och 18 examensprogram. Dess enrolle står för minst 16% av den totala studentbefolkningen i BS i kemisk (ChE), civil (CE), dator (CpE), elektrisk (EE), elektronik (ECE), miljö och sanitär IE) och maskinteknik (ME) -programmen från de 10 högsta tekniska skolorna i landet, baserat på kommissionens uppgifter om högre utbildning (CHED) 2010 registreringsdata. MITs programutbud inom övriga studier har också utökats, särskilt inom arkitektur och design, IT, affärsverksamhet, multimedia och samhällsvetenskap. MITs ansträngningar att kontinuerligt förbättra kvaliteten på sin utbildning har varit anmärkningsvärda. För att visa höga normer i klassrumsinstruktion, forskning och förlängningstjänst förklarade CHED institutet som nationellt centrum för utveckling för CE, CpE, CS (datavetenskap), EE, ECE, IE, IT och ME-program. Branschpartnerskapet har också fått mer fokus på institutet de senaste åren. För närvarande har det bindningar med hundratals lokala och internationella utbildningsinstitutioner, organisationer och företag för sin fakultetsutveckling, samarbetsforskare och praktikplatser. Sådana ansträngningar gjorde det möjligt för MIT att konsekvent producera topnotchers i licenstestundersökningar. På rekord har Institutets styrhjältar nått nästan 300 sedan 2002. MIT flyttar för att finjustera sina undervisningsstandarder med en rad ackrediteringar. För en, bekräftade den filippinska sammanslutningen av högskolor och universiteter kommissionen om ackreditering (PACUCOA) institutets höga normer inom utbildningsverksamhet, bevilja nivå IV-ackreditering till sitt CE-program och nivå III-ackreditering till dess CpE-, EE-, ECE-, EnSE- och IE-program . Från 2010 till 2011 har MIT visat sig i nivå med andra förstklassiga universitet runt om i världen när ABET, Inc. tilldelade sin första ackrediteringstätning i hela östra Asien till sina åtta tekniska program (ChE, CE, CpE, EE, ECE , EnSE, IE och ME) och två datorprogram (BS Computer Science och BS Information Technology), som lägger den framför övriga utbildningsinstitutioner i landet. Teknik för miljön MIT strävar dessutom efter att vara en del av lösningen på den globala frågan om klimatförändringar. MIT har länge varit en förespråkare för miljöskydd och teknik för miljön, som började med starten av sitt miljö- och sanitetsteknik (EnSE) -program i 1958, följt av öppnandet av sin civilingenjör i miljöteknikprogram 2001 och Ph .D. i miljöteknikprogram 2004. EnSEs läroplan innehåller för närvarande 17 trehögskurser relaterade till skydd och bevarande av och teknik för miljön. Dessutom har institutet även ingått miljöteknik och miljövetenskapliga kurser i alla sina tekniska och icke-tekniska program. MIT anser att dessa kurser är tillräckliga introduktioner för alla elever att förstå den verkliga situationen för miljön. Det anses också att dessa kurser är tillräckliga för att träna dem för att kunna utforma, konstruera och genomföra hållbara lösningar på miljöproblem. För att komplettera sin instruktion, inkluderade MIT i sina initiativ 2010-2020 minskningen av dess koldioxidavtryck. För att initiera en institutionell insats för minskning av koldioxidutsläpp (CFR) bildade institutet en kärngrupp ledd av ämnesordförande för kemiteknik (ChE) Dr. Alvin R. Caparanga. Några ChE-studenter fick i uppdrag att genomföra en första studie för att beräkna institutets totala koldioxidutsläpp. Vid presentationen av resultaten sammankallades CFR-utskottet för att komma med nödvändiga åtgärder som institutet skulle vidta för att minska dess koldioxidavtryck, vilket främst produceras genom konsumtion av energi, vatten och papper. Tillsammans med de olika skolorna och kontoren har CFR-utskottet samlat bästa praxis för bevarande av sina resurser. MIT har flyttat för att ersätta alla lampor med mer energieffektiva. Detta kommer omedelbart att följas av skolans byte av sina klimatanläggningar. CFR-gruppen håller för närvarande på att fastställa mål och övervakningsriktlinjer för denna insats, med sikte på ett fullständigt genomförande under 2012. Utöver sin interna insats har MIT även utbyggnadstjänster avsedda att ta itu med miljöhänsyn genom utbildning. Institutet har enligt sitt sociala riktlinjer och gemenskapsinvolveringsprogram (SOCIP) genomfört seminarier om återvinning, energibesparing och användning av förnybar energi. information om global uppvärmning och förorening i samhället; och trädplantering och rena och gröna projekt i samarbete med regeringen och icke-statliga organisationer.

Platser

  • Manila

    Mapúa Institute of Technology Muralla St., Intramuros, 1002, Manila

    Frågor