Keystone logo
Brics Aviation

Brics Aviation

Brics Aviation

Introduktion

Brics Aviation är en mellanhandstjänst. Vi guidar och undervisar studenter under sin flygträning i Polen. Vi ger tydlig information om utbildningen och de därtill hörande kostnaderna. Som entusiastiska och passionerade flygbolagspiloter har vi kunskap och erfarenhet. Vi använder detta för att hjälpa studenterna under sin träning i Polen. Till exempel introducerar vi eleverna till de polska luftfartsmyndigheterna. Vi presenterar dem för luftfartslagstiftningen. Att stödja och fungera som informationskälla vid behov.

118302_pexels-photo-101522.jpeg

Allt du behöver veta!

För många piloter är flygningen för flygbolagen den ultimata drömmen - så om du har ställt frågan "Hur blir jag en kommersiell pilot?" Elinor Evans delar några svar för att börja dig på vägen till din karriär ...

Att flyga över hela världen vid kontrollen av några av de mest sofistikerade flygplanen som finns, är för många ett drömjobb. Så förståeligt har du ställt frågan: Hur blir jag en kommersiell pilot?

På väg till en karriär som en kommersiell pilot måste du fatta många beslut - det finns ingen "normal" väg till ett jobb i vänstra sätet, det finns många olika träningsvägar, finansieringsmöjligheter och karriär vägar. I den här artikeln kommer vi att svara på några av de frågor som kommer att ta dig av på rätt fot.

Vart ska jag börja?

Innan du loggar på den prickade linjen för någon form av kommersiell pilotutbildning, bör du titta på att få din första klass 1 Medical, vilket är nödvändigt för alla som vill träna för en kommersiell eller flygledningstransporterpilot.

Låt dig inte lura av några av myterna som, "Jag kan inte vara en professionell pilot eftersom jag bär glasögon." I motsats till populär tro kan du flyga kommersiella flygplan med glasögon eller kontaktlinser, så länge som din vision är korrigerbar till 20/20.

Sökande för en ATPL-licens måste vara minst 21 år och alla mediciner måste utföras av ett EASA CAA-godkänt Aeromedical Center. Du kan förvänta dig att läkarundersökningen tar upp till fyra timmar och det undersöker din medicinska historia, syn, allmän fysisk kontroll, hörsel, hjärtritning, lungfunktion samt blodprov och urinprov. Mer detaljer om att få en klass 1 finns här.

Var medveten om att bli en kommersiell pilot är ett enormt finansiellt engagemang och är också mycket konkurrenskraftigt. Handla runt ett brett utbud av träningsskolor, överväga alla olika vägar och slutligen få erfarenhet.

Arbetsplatser med flygbolag kan hjälpa, men om du är i skolan - bli involverad i ditt lokala flygutbildningskorps eller kombinerad kadettstyrka. Om du ska gå till universitetet, överväga också University Air Squadron. Alla dessa erfarenheter hjälper dig att bestämma om en pilotkarriär är för dig, samt att du ställer dig bra när du kommer till pilotval och när du tävlar om flygtjänstpersonal.

118303_aeroplane-aircraft-airplane-46148.jpg

Jag har hört om en pilotbrist - är det sant?

Ja och nej; Det finns säkert blandade bevis. Det är sant att Boeings Pilot and Technician Outlook projekterar att under de närmaste 20 åren kommer världens flygsystem att kräva 790 000 nya kommersiella flygbolag piloter. En tredjedel av dessa piloter kommer att krävas i Asien och Stillahavsområdet, ytterligare 206,00 i Nordamerika och Europa 146.000 - det behövs många piloter!

Det är också sant att på grund av justeringar i pilots åldersbestämmelser finns ett stort antal pilotkaptener som ska nå pensionsåldern under de närmaste åren, vilket har skapat ökad medvetenhet om behovet av att utbilda framtidens piloter med kaptenens skicklighet tänk på.

Platser

  • Kijewo Królewskie

    Adriana Aviation Watorowo ‪19 86-253‬ Kijewo Królewskie, 86-253, Kijewo Królewskie

    Program

      Institutionen erbjuder även:

      Frågor